Onsdagskväll

Sitter på bar54 med Goa tjejerna Anna och Issa :) dricker min vanliga cola & dom andra smuttar på ett glas vin :) mysigt!
Hela dagen har jag haft ett pirr i magen. Det känns jättebra och är ständigt glad för jag börjar inse att på söndag slutar jag på mitt jobb och på måndag är jag tillbaka i skolan igen.
Jag har ändå lite svårt att släppa jobbet eftersom under lite mer än 2 års tid har jag stått (eller lite mer kutat omkring som en höna i stressen) där i cafét och restaurangen. Jag har byggt upp massor av lärdomar och egenskaper jag aldrig trott jag skulle ha. Tex att vara oblyg och snacka med kunder, servera, ha enorma ansvar, lära upp, göra scheman, jobba i högt tempo osv. Jag har ett självförtroende som jag kan använda till oerhört mycket och kan prata med kunder utan att stamma eller bli röd i ansiktet, skämma ut mig utan att känna mig misslyckad utan vända det till något positivt mm. Jag älskar mitt jobb och vad den gjort mig, även om jag haft mina svackor och motgångar. Så på söndag tar jag farväl. Även om jag kanske hoppar in då och då för att tjäna en slant :)

Lite tankar som snurrar runt bara. Kunde inte riktigt sätta ord på den lycka jag känner nu, förut men nu när jag började skriva lite smått och egentligen bara skulle lägga upp en bild, så kunde jag inte sluta . Skönt att få ut sig det iallafall! :)

Puss och kram !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0